Katastrofa na horké půdě v Polici 12.5.2012

12.05.2012 13:00

      Tuto sobotu jsme se vypravili na horkou půdu do Police, kde jsme v loňském roce vyhráli základní kolo a následné finále. Letošní ročník soutěže na zámku v Polici byl pro nás ovšem naprosto tragický. Soutěž probíhala pro muže i ženy dvoukolově, přičemž se započítával lepší čas. Náš plán byl následující, první kolo jít víceméně na jistotu a ve druhém se to třeba pokusit natrhnout.

      Jako první se na start postavili domácí borci. Bylo vidět, že mají docela dobře natrénováno a předvedli pěkný útok, který jim nakonec stačil na druhé místo. My jsme šli na start jako čtvrtí, ovšem náš avizovaný plán nevyšel ani v jednom bodu. Náš první soutěžní pokus jsem pohřbil já sám hned na začátku. Nevím, čím to bylo, jestli levé ruce nebo se mi ty půlspojky roztřásly, protože základna nebyla moc kvalitně podložena na tom nerovném asfaltu, zkrátka cvakl jsem dva spoje, ale třetí se mi sekl a Ferenc mi to pak vytrhl z ruky. První pokus tedy neplatný. Nedalo se svítit, měli jsme ještě jeden pokus. Druhý pokus byl rozběhnutý už dobře, ale štěstí opět nestálo na naší straně. Na pravém proudu se stala chyba a Jendovi se nepodařilo srazit terč, Zrůda tam s ním trochu mlátila o zem. Byla to škoda, protože vlevo měl Jakub nejlepší terč dne. Bohužel jsem neviděl všechny útoky, protože jsem se pokoušel v autě učit na zkoušku, ale zpětně jsem vysondoval pár informací o průběhu soutěže. První nakonec skončili chlapi z Oponešic v pro nás nové sestavě. Docela nás překvapil jejich stroj, je vidět, že na něm od loňska zapracovali a hrne docela slušně. Chlapi z Kostník se ukázali taktéž s novou stříkačkou, musím říct že je to velmi pěkná strojovna a má docela impozantní zvukový projev. Škoda že se klukům víc nezadařilo, tuším, že na tom byli nějak podobně jako my.

      Po odběhnutí obou kol mužů byla trať zkrácena pro ženy, které také soutěžily dvoukolově. Na prvním místě skončily naše holky a odvezly si z Police pašíka. Předvedly docela pěkný útok a dokázaly, že druhé místo na TR lize v Moravských Budějovicích nebyla žádná náhoda, držíme jim palce!

      Během soutěže žen se rovněž losovaly týmy do finále. K našemu úžasu jsme byli vylosováni i my. Abych pravdu řekl, tak už se mi ani moc běžet nechtělo a myslím, že ani většině našeho družstva, byli jsme dokonce na cestě domů, když nám trenér volal, že poběžíme ještě jednou. Doufali jsme ale, že aspoň na 2 B předvedeme, co umíme, bohužel nestalo se tak. Útok byl opět rozběhnut dobře, ovšem po výstřicích se vpravo Jendovi rozpojila proudnice a v útoku nemělo smysl dál pokračovat, takže ani do třetice to nevyšlo. Finále myslím vyhráli domácí borci, opět připomínám, že bylo vidět, že kluci mají naběháno a snaží se. Snad se jim bude dařit i nadále. My jsme ovšem byli velmi zklamaní. Aby nevyšel ani jeden ze třech pokusů, to se nám snad ještě nestalo. Nic naplat, neházíme flintu do žita a budeme na sobě makat dál, však ono se to zlomí!

      Rád bych ještě zhodnotil průběh soutěže, co se týče organizační stránky. Soutěž byla připravená pěkně, bylo vidět, že si pořadatelé dali záležet. Jídla i pití byl dostatek. Avšak do budoucna by to chtělo trochu upravit náběh k základně. Jak jsem už psal výše, asfalt je na tom místě rozbitý a základnu není možné dostatečně fixovat, aby nemohla vlivem stroje vibrovat. Rozbitý asfalt by mohl představovat i nebezpečí pro závodníky, kteří používají tretry. Tak snad s tím kluci z Police něco provedou.

Čas mužů: 1. pokus: strašně moc

                 2. pokus: N

Čas žen: 1. pokus: 20,73 s

              2. pokus: 21,52 s

Autor: Aleš Daňhel